اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

روی موج خود ساخته تروریسم اسلامی + دانلود کتاب

هامان | سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر





توضیحات : تروریسم اسلامی نام کتابی است که سیامک ستوده ان را نوشته است . سعی میکنم به شبهاتی که در این کتاب وجود دارد تا حد امکان و توان خودم پاسخ دهم .

حجم : 1.8 مگابایت
موضوع : کتابهای کمیاب ، کتابهای متفرقه ، مقالات
قالب بندی : PDF

برای خواندن مقاله و دانلود کتاب به ادامه مطلب بروید










بسم اله الرحمن الرحیم

تروریسم اسلامی نام کتابی است که سیامک ستوده ان را نوشته است . سعی میکنم به شبهاتی که در این کتاب وجود دارد تا حد امکان و توان خودم پاسخ دهم .
اگر به وبسایت ها و یا وبلاگ های مخالف و ضد اسلام مراجعه کنید متوجه میشوید که این کتاب در ان سایت ها حتما وجود دارد . تنها با یک جستجوی ساده در گوگل میتوانید این موضوع را مشاهده کنید

از اینجا ببینید

در ابتدا باید در مورد نویسنده این کتاب اطلاعاتی را به شما ارایه کنم :
همانطور که که گفتم سیامک ستوده نویسنده این کتاب و جندین کتاب ضد اسلام دیگر مانند تاریخ گفته نشده اسلام ، زن وسکس در تاریخ و ... میباشد .
فقط کافی است تا به وبسایت شخصی وی سری بزنید تا عقاید وی تا حدودی اشنا شوید :

وب سایت سیامک ستوده

سیامک ستوده فردی ملی گرا است که خود مدافع حقوق زنان نیز میداند و در همین رابطه کتابی نوشته است .

نقد کتاب تروریسم اسلامی

در ابتدای این کتاب اقای ستوده از بن لادن نام میبرد و وی را یک مسلمان مرتجع از فرقه وهابیت میخواند و در مورد وی اینگونه توضیح میدهد که بن لادن قصد برپایی حکومت اسلامی و قصد دارد که جوامع را به دوران صدر اسلام بازگرداند .
در ادامه وی اسلام را به خاطر اینکه در 1400 سال پیش پدید امده است سرزنش میکند و ان را برخلاف پیشرفت بشری میخواند .
در پاسخ به این نکته باید بگویم که مدرنیته علاوه بر نکات مثبتی که برای بشر به وجود اورده همان قدر هم فرصت های خوب زیستن را از انسان صلب کرده است . البته این بدان معنا نیست که برای خوب زیستن و ... باید مدرنیته را پس زد و به دوران جاهلی در زمان اعراب و دیگر اقوام بازگشت و خوب زیستن را فقط در ابتدایی زندگی کردن بدانیم .

پس از دلایل مختلف وی به این نتیجه میرسد که بن لادن قصد تشکیل حکومتی شبیه به همان طالبان
 را بر سردارد که از نظر بنده درست فکر کرده و بن لادن قصد تشکیل حکومتی با همین خصایص را داشته ولی در ادامه این حکومت را با حکومت صدر اسلام در زمان پیغمبر برایر میداند که این بر خلاف نظر من است .

او در این کتاب به جامعه مرد سالار در زمان حکومت طالبان اشاره میکند که زنان بسیار تحت فشار بودند . هیچ شکی در تحت فشار بودن زنان افغان در ان زمان نیست و حتی اکنون هم که طالبان بر سر کار نیست این امر به اشکال دیگر بر زنان تحمیل میشود . این بخش از صحبت های وی میتواند درست باشد ولی اینکه این قضایا را به حضرت محمد نسبت دهد صحیح نمیباشد . او به این نکته اشاره میکند که در زمان قبل از اسلام جامعه ای زن سالار وجود داشته و محمد این جامعه را به مرد سالار تبدیل کرده است .

در پاسخ به این نظر باید بگویم که ایا زنده به گور کردن نوزادان دختر نیز در این رابطه صدق میکند ؟!
باید بگویم که ایا چند همسری برای زنان یک افتخار محسوب میشود ؟!
همچنین باید اشاره کنم که ایا رابطه های جنسی نامطلوب مانند سکس ضربدری و ... باعث میشود که یک جامعه زن سالار باشد ؟!

در این کتاب چند همسری را برای مردان مساوی با مرد سالار بودن جامعه میداند . در پاسخ به این شبهه باید بگویم که اسلام همیچ گاه مردان را به چند همسری تشویق نکرده ولی به انها اجازه داده است که تا چند زن برای خود انتخاب کنند . یکی از فرضیاتی که برای این کار مطرح است این است که در جامعه ان روز حجاز به دلیل جنگ های زیاد و ... تعداد مردان از زنان کمتر بوده است به همین دلیل برای جلوگیری از فساد . فحشا چنین اجازه ای داده شده است .

همچنین باید اضافه کنم که این چند همسری برای مردان بیشتر برای زنان بی شوهر ( بیوه ) اولویت دارد تا جامعه را از هر گونه فساد بر حضر دارد . این امر میتواند در مورد زنان و دختران فقیر نیز صدق کند . فکر میکنم که توانستم به این پرسش که چرا پیغمبر اسلام چند همسر داشت را پاسخ دهم .

سیامک ستوده طالبان و القاعده و وهابی را افرادی وحشی میداند ، البته چندان هم بیراه نگفته است چرا که این گروها و فرقه ها مدت زمان زیادی نیست که ایجاد شده است . سیامک ستوده به شدت از حکومت طالبانی و وهابی انتقاد میکند ولی شاید تاریخ پیدایش انهارا هنوز مطالعه نکرده است .

یکی از دلایل پیدایش طالبان به خاطر اشغال افغانستان توسط شوروی بود و امریکا قصد داشت با ایجاد طالبان و القاعده در ان منطقه به نوعی با شوروی به صورت نبرد نیابتی مبارزه کند و موفق به انجام این کار شد .البته عوامل داخلی نیز در پیدایش طالبان نقش بسزایی داشتند که شما میتوانید برای مطالعه ان به لینک زیر مراجعه کنید :


عوامل داخلی پیدایش طالبان ( فاطمه مجیدی )

عوامل خارجی پیدایش طالبان به سه دسته تقسیم میشود :


الف) امریکا می ترسید که مبادا شوروی از طریق افغانستان به آبهای خلیج فارس راه پیدا کند و موقعیت او و هم پیمانان استراتژیکش(پاکستان و عربستان) را به خطر اندازد بنابراین همان ابتدا با کمک به قوم پشتون و احزاب جهادی باعث تقویت آنها شد.

 

ب) همچنین امریکا تمایل داشت با تشکیل حکومت طالبان هم آسایش جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد ودر مرزهای شرقی آن نا امنی ایجاد کند و هم در دنیای اسلام ایجاد تفرقه نماید.

 

ج)حکومتهای پاکستان و عربستان برای جلوگیری از گسترش شیعه توسط ایران کمکهای خود را به طالبان چند برابر کردند تا یک نظام خلافتی دیگر در جهان اسلام برپا کرده باشند . البته فراموش نشود که آنها طالبان را جزئی از خود می دانستند.


در اواخر این کتاب در قسمت امریکا و اصلاحات گریزهایی را به این موضوع میزند و شوروی را عاملی برای امریکا در ایجاد طالبان میداند .

نویسنده همچنین سعی دارد انقلاب خمینی را با وهابیت و طالبان و ... شبیه بداند ولی اگر کمی در نوشتن این کتاب تامل بیشتری میکرد شاید هرگز این کار را نمیکرد . در واقع اکنون جریانات مختلفی در سوریه در حال جنگ هستند . اگر به گفته وی انقلاب خمینی در موازات اینگونه جریانات میباشد پس چرا همین جریاناتی که وی نام میبرد اکنون در جنگ و تکفیر مسلمانان در ایران هستند ؟ این سوالی است که ایشان باید به ان پاسخ دهند .

نکته بعدی اینکه ایشان از انقلاب ایران به عنوان رژیم نام میبرند و همچنین ایشان به خوبی میدانند که رژیم برای حکومت هایی به کار گرفته میشود که هیچ گونه انتخابات دموکراتیکی در ان برگزار نمیشود . مثلا در کشور همسایه بحرین یا عربستان همپیمانان امریکا هیچ گونه انتخاباتی انجام نمیشود و همه انتصابات درون حذبی و درون خانوادگی است .

اصلا مقایسه ایران با این گونه جریانات یک اشتباه نابخشودنی است چرا که نظام سیاسی ایران با نظام سیاسی این گروه ها و کشور ها ... بسیار متفاوت است . در ایران دو حذب اصلی اصلاح طلب و اصول گرا وجود دارد که برای انجام کارهای حذبی در چهارچوب قوانین هیچ گونه محدودیتی ندارند .

در بخشی از این کتاب قسمتی به نام "چرا بن لادن با تمدن غرب دشمنی دارد" وود دارد . در ابتدا باید بگویم که برای اولین بار چاقو درسته خود را بریده است و همان گونه که توضیح دادم عوامل پیدایش طالبان واضح است . اما در ابتدای این بحث نظام القاعده ای را با دوران صدر اسلام و در زمان پیغمبر برایر میداند و ان را به دوران قرون وسطی تشبیه میکند .

اولا ایشان خوب میدانند که قرون وسطی به زمان جهالت و بردگی و ... در اروپا میگویند .
درثانی شما هنوز در درک واقعیت ها در زمان صدر اسلام دچار مشکل هستید . در صدر اسلام صحیح که انحرافاتی وجود داشت ولی با وجود شخصی به نام محمد ص هنوز این انحطاط ایجاد نشده بود . در واقع انحطاط و انحراف پس از مرگ حضرت محمد پدید امد.

درا دامه سعی در به رخ کشیدن تمدن غرب برای جهان اسلام را دارد . تمدنی که وی از ان به عنوان قرن ها یاد میکند این در حالی است که این پیشرفت مادی تنها در حدود 4 قرن است که ایجاد شده است . اگر کمی تاریخ مطلع بودید تمدن اسلامی را پس از صدر اسلام با وجود همان انحرافات و ... مطالعه میکردید . تمام خصوصیاتی که برای تمدن غرب از قبیل ازادی مذاهب و شخصی و روابط اجتماعی و ... را اسلام قبلا به ان اشاره کرده بود .

این فرد سعی بسیاری دارد که تمدن اسلامی را با طالبان و القاعده گری و ... شبیه بداند ولی بنده پاسخ این سوال را داده ام و این جریانات را با اسلام متعادل و معقول کاملا متفاوت میدانم . این همان اسلام امریکایی و رادیکالی است که غرب از ایجاد ان فقط برای رسیدن به اهداف خود بهره میبرد .

گواه حرف های من در سوریه مشهود است . سوال این است که ایا سوریه در تعارض با امریکا و غرب نیست ؟ اگر این چنین است چرا همه این گروه ها در تعارض با نظام بعثی سوریه و در موازات با امریکا و غرب میباشند . توصیه میکنم که نویسنده حتما کتاب خاطرات همفر را مطالعه کنند و نقش غرب را در ایجاد وهابیت و به قول ایشان اسلام قرون وسطایی ببینند .


دانلود کتاب خاطرات همفر


این نقد قسمتی از کتاب تروریسم اسلامی میباشد انشاالله در ادامه بقیه این کتاب را مورد ارزیابی قرار میدهیم


نویسنده : محمد حسین عاشق حسینی


PDF این مطلب : 








نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی