اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

سریعترین ها در جهان

هامان | يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر




توضیحات : سرعترین ها در جهان را میتوانید از این پست دنبال کنید . سریع ترین ماشین ، قطار ، حیوان و انسان و ...  . امیدوارم این مطلب برای شما جالب باشد .

موضوع : سرگرمی
قالب بندی : JPEG + TEXT
حجم : ناچیز
ادامه مطلب ...


1 : سریعترین خودروی جهان با سرعت 431 کیلومتر بر ساعت :



در حال حاضر سریعترین خودروی جهان در کارخانه ایتالیایی بوگاتی تولید میشود که سرعت ان به 431 کیلومتر بر ساعت میرسد . در حالی که در کل 30 خودروی بوگاتی سوپر اسپورت واریون تولید شده است ولی فقط 5 عدد از ان ها توانسته اند به سرعت حد نصاب برسند بنابراین کتاب رکوردهای گینس این خودرو را لایق ثبت رکورد دانست و ان را در کتاب ثبت کرد . 



2 : سریعترین مرد جهان با سرعت 41.38 کیلومتر در ساعت : 




در سال 2009 یوسین بولت 100 متر را در 8.75 ثانیه دوید ولی به دلیل رسمی نبودن این رکورد نتوانست ان را به نام خود ثبت کنید . ولی وی در مسابقات توانست رکورد 9.58 ثانیه را برای خود به ثبت رساند و عنوان سریعترین مرد جهان را مال خود کرد .


3 : سریعترین رایانه جهان : 




در نوامبر سال 2014 در چین توسط شرکت تیان هه (tianhe-2) و دانشگاه دفاع ملی چین این را با سرعت   1,000,000,000,000,000 در ثانیه راه اندازی شد . این ابر رایانه در حال حاضر در چین ، گوانگجو ، yen-sen  و در دانشگآه خورشید این شهر قرار دارد و تجهیز و تعمیر و ... توسط یک تیم 1300 نفره از دانشمندان و مهندسان انجام میشود . 


4 : سریعترین قطار جهان با سرعت 481 کیلومتر در ساعت : 




در 2 دسامبر 2003 راهاهن مرکزی ژاپن توانست قطاری با سرعت 581 کیلومتر در ساعت را راه انرازیی کند . قطار مالگو mlx01 نه باروش معمولی بلکه با روش فاصله مغناطیسی بین دو قطب مثبت اهن ربا کار میکند و  خبری از چرخ و ... نیست . 

5 : سریعترین حیوان جهان با سرعت 120 کیلومتر در ساعت : 




در افریقا و در بخش هایی از ایران نوعی از چیتا زندگی میکند که میتواند سریعتر از دیگر حیوانات بدود . سرعت این موجود زیبا به 120 کیلومتر در ساعت نیز میرسد و شتاب 0 - 100 این موجود در حدود 3 ثانیه میباشد . 
این خیوان 4 برابر از انسان ها سرعتر است و در اوج سرعت خود میتواند 14 متر را در یک گام بردارد . 


6 : سریعترین امبولانس جهان با سرعت 300 کیلومتر در ساعت : 



لقب سریعترین امبولانس روی زمین متعلق به خودروی امبولانس لوتوس اوورا در دبی میباشد که میتواند مصدوم خود را سرعت 300 کیلومتر در ساعت به مقصد برساند . همان طور که میبینید جعبه کمک های اولیه پشت صندلی قرار دارد . جعبه اکسیژن نیز درست در بالای سربار و نزدیک اژیر قرار دارد . 
یک نکته اموزشی و درسی که باید به متخصصین دبی اموخت این است که انها اول باید به فکر برطرف کردن ترافیک وحشتناک این شهر باشند نه داشتن سریعترین امبولانس که حتی قادر نیست یک مصدوم را از خیابانی به خیابان دیگر منتقل کند . 


7 : سریعترین شتاب در جهان ( قارچ ) : 



کود اسب به عنوان بعید ترین مکان برای رشد موجودی است که سریعترین شتاب در رشد دارد . در کود اسب نوعی قارچ میتواند رشد کند که سرعت ان ما فوق تصور انسان است . این نوع قارچ میتواند در یک میلیمتر سرعت خود را به 70 کیلومتر در ساعت برساند و شتاب 0 - 20 ان نیز در حدود 2 میلیونیم یک ثانیه است . 


8 : سریعترین افزایش دما ( افزایش 27 درجه سانتی گراد تنها در 2 دقیقه ) :



در 22 ژانویه 1943 در شهر داکوتای جنوبی در ساعت 7 : 30 دقیقه دمای هوا -20 در جه سانتیگراد بود که در ساعت 7 : 32 دقیقه این دما به + 7 در جه سانتی گراد تغییر یافت . 


9 : سریعترین رپر جهان ( 14.1 حرف در ثانیه ) : 



در ژانویه سال 2005 خواننده رپ No Clue توانست با گفتن 14.1 هجی در ثانیه اسم خود را در کتاب گینس ثبت کند . وی این رکورد را در اهنگ غرب جدید به ثبت رساند . 


10 : سرعترین سرسره ابی جهان با سرعت 105 کیلومتر در ساعت : 



در فورتالیزه برزیل یک سرسره ابی وجود دارد که ارتفاع ان در حدود 40 متر میباشد . برای این که ارتفاع این سرسره را درک کنید یک ساختمان 10 طبقه را در نظر بگیرید . قابل توجه این که این سرسره طوری طراخی شده است که شما بیشتر از 4 - 5 ثانیه در سرسره نیستید و بعد از ان به درون استهر میروید . به نظر خیلی هیجان انگیز میاد ...


 : اموزش و دانلود - teck-dl.blog.ir
 : امکان دانلود PDF : 
برای دانلود پی دی اف روی لینک فرمز رنگ کلیک کرده و گزینه ذخیره را بزنید 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی