اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

چگونه به صورت موثر یاد بگیریم ؟

هامان | پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۱۴ ب.ظ | ۲ نظر



توضیحات : در مقاله بالا که از سایت wikihow ترجمه کرده ام شما میتوانید طریقه یادگیری موثر مطالب را در 8 مرحله اموزش ببینید . سایت wikihow یکی از سایت های انگلیسی زبان است که مطالب اموزش بسیاری در تمام جهات و فنون را ارایه میکند . به نظر من این سایت مرجع خوبی برای یادگیری مطالب مختلف میباشد . این مطلب میتواند برای پدر و مادرانی که نگران وضعیت تحصیلی فرزند خود هستند ، موثر باشد .


دانش اموزانی که اغلب به صورت تنبل شناخته میشوند . و اگر شما کسی هستید که در مدرسه به خوبی یاد نمیگیرید . مراحل زیر کمک شایانی را به شما میکند . ممکن است این افراد دارای انرژی و پتانسیلی باشند که به انها کمک کند ؛ مانند نقاشی کردن .

برای یادگیری چیزهای جالب تری نیز از قبیل گوش دادن نت برداشتن . ... وجود دارد که میتواند به یادگیری موثر و بهتر کمک کند . 



موضوع : مقالات ، اموزش افلاین

قالب بندی : TX


برای خواندن مقال هبه ادامه مطلب بروید 



بسم الله الرحمن الرحیم


دانش اموزانی که اغلب به صورت تنبل شناخته میشوند . و اگر شما کسی هستید که در مدرسه به خوبی یاد نمیگیرید . مراحل زیر کمک شایانی را به شما میکند . ممکن است این افراد دارای انرژی و پتانسیلی باشند که به انها کمک کند ؛ مانند نقاشی کردن .

برای یادگیری چیزهای جالب تری نیز از قبیل گوش دادن نت برداشتن . ... وجود دارد که میتواند به یادگیری موثر و بهتر کمک کند . 

برای یادگیری موثر 8 مرحله به شرح زیر وجود دارد : 



1 :  بهترین کار برای شما کشف یادگیری بهتر برای شما میباشد . اصول اولیه یادگیری دیدن می باشد . انجام دادن و شنیدن و فکر کردن از مهمترین کارها درکلاس میباشد . ایا معلم شما یک جزوه کامل به شما داده است ؟ اسا معلم شما یک مقاله مفصل بهشما داده است ؟ هنگامی که شما میدانید که چگونه و با چه روشی یادگیری بهتری داردی این باری شما بسیار بهتر است . شما برای اینکه نوع و سبک یادگیری خود را بشناسید میتوانید به اینترنت مراجعه کنید . 



2 : با کار کردن به نتیجه برسید . عمل و فعالیت هایی بزرگ هستند که انها در حافظه شما مانند چوب بمانند در این صورت کمک بیشتری به شما میکنند . 

هنگامی که شما ازمایشی ر ادر کلاس انجام میدهید باید روی ان تمرکز کنید . اگر ازمایش میکند و یا فعالیتی دارید حتی اگر لازم نیست که ان را سر کلاس برای معلم یا دانش اموزان ارایه دهید ، حتما انهارا یادداشت کنید در این صورت ذهن شما باز تر است و اطلاعات سریع تر وارد ذهن شما میشود . 


درصورتی که نمیخواهید سر کلاس یادداشت برداری کنید . از ضبط صوت کوچک استفاده کنید . هنگامی که از ضبط صوت استفاده میکنید به خوبی گوش دهید ، پس از اتمام کلاس و شنیدن ضبط صوت یادداشت برداری فراموش نشود . در اینجا شما یم مرحله بیشتر ئ اضافی انجام میدهید . اما چیزی را از دست نمیدهید چرا که روان شناسان معتقدند اگر شما هم گوش کنید و هم یادداشت برداری کنید میتوانید بهتر یاد بگیرید . 



3 : حواس پرتی هنگام یادگیری بسیار مضر است . تلفن همراه ، موسیقی ، و دوست وراج میتواند هواس شما از استاد منحرف کند . برای تمرکز بیشتر دریک جای مناسب از کلاس بشینید و از موارد بالا مانند دوست و شریک وراج دوری کنید . به طور کلی اشیایی که حواس شما را پرت میکند را از خود دور نگه دارید . 



4 : ایجاد روابط خوب با معلم یا استاد ( بسیار مهم در ایران ) . حتی اگر شما از معملتان متنفر هستید و معلم در موزش دچار مشکل هست . سعی کنید با ادب باشید و احترام بگزارید و تلاش خودتان را بیشتر کنید . در این صورت معلم شما میل بیشتری برای برگزاری بهتر کلاس دارد و به یادگیری شما نیز کمک میکند . 



5 : برای خودتان اهداف کوچک و کوتاه مدت تعیین کنید . برای مثال در طول کلاس یادداشت برداری کنید و در پایان هفته اگر شما میتوانید یک مقاله و چکیده کوتاه از انچه نوشته اید را بنویسید انگاه شما در حال یادگیری هستید و به کار جامع عمل پوشانده اید . 

قبل از اینکه یک درس و یا واحدی شروع کنی چند سوال در مورد موضوع برای در س مطرح کن . سپس در اخر هر درس ببینک که متونی به انها پاسخ مناسب بدهی . اینها همان اهداف کوتاه مدت است و اگر شما در انجام این کار موفق بودید میتوانید برای خود به عنوان جایزه یک سی دی پاپ بخرید و یا میتوانید برای استراحت به بیرون بروید . 



6 : راههای انگیزه بخش به خودتان را کشف کنید : 

  • پیدا کنید چیزهایی که شما در مورد ان موضوع یادگرفته اید و  بیشتر میدانید . این باعث ایجاد انگیزه در میشود . در این صورت بهتر یادمیگیرید و میخواهید که بیشتر بیاموزید . 


  • " یک دوست درسخون پیدا کنید " که دوست شما و یا همکلاسی شماست برای درس خواندن با هم . ازمون ها و تست هایی که شما متوجه نمیشوید و یا مورد علاقه شماست را برای همدیگر نگه دارید تا با هم هم اقدام به حل ان کنید این کار باعث ایجاد انگیزه بیشتر در شما میشود . 



7 : خلاصه چیزی را که داحل کلاس یاد گرفته اید را درون یک لبتاپ کوچک ( دفتر بادداشت ) بعد از کلاس مشاهده کنید . 
براای این کار یک یا دو جمله که از اون روز خلاصه کرده اید را بیاورید ومشاهده کنید تا اون روز را به خاطر بیاورید . 


8 : اگر شما با دروس در حال مبارزه هستید (مشکل و ایراد دارید ) از دیگران کمک بگیرید بیشتر مردم این را نمیدانند . اگر شما در درس مشکلی دارید بدانید که همه معلمان برای دادن جواب به شما میخواند که به شما کمک کنند . 

اگر مدرسه شما یک جایی برای پاسخ گویی به سوالت داره که عالی ولی اگر نبود میتوانید به معلم خود مراجعه کنید . 


نکات : 

  • اگر مشکلی به وجود امد از معلم ، پدر یا مادر و یا هم کلاسی خود بپرسید . 
  • خجالت نکشید و احساس حماقت نکنید چون تحصیلات اهمیت بسیاری دارد و هر گونه مشکل و یا مقامی که داشته باشید سزاوار خطاب گرفتن در همون مورد هستید . 
  • سعی کنید در داخل و یا خارج کلاس بیشتر مراعات کنید . تمرین کنید ، گوش کنید و به خاطر بیارید جزییات را . فکر کنید که کلاس راهی است برای تیز کردن بینایی ( مهرات دیداری ) و بیشتر کردن مهارت شما . 
  • اگر مدرسه شما جلسات تقویتی و یا کمک اموزش قرار میدهد حتما از ان استفاده کنید . 
  • اگر نمرات شما تا حد خوبی بهبود یافته است بریا خود پاداش در نظر بگبرید . 

هشدارها : 

  • به خاطر داشته باشید که رابطه بد با معلم در صورت بروز مشکل یا انجام ندادن تکالیف و یا نمره ضعیف میتواند عواقب بدی داشته باشید . ولی رابطه خوب با معلم میتواند معلم را ارام تر نگه دارد تا برخورد ملایم تری با شما داشته باشد . به هر حال به خاطر داشته باشید که معلم میتواند کینه ای باشد که ان موقع ... 
  • به خاطر داشته باشید که اگر به نگات بالا توجه نکنید میتواند عواقب بدی از قبیل تنبیه و چوب و ... ! برای شما داشته باشد .  ان موقع شاید این روش معلم در بهبود نمرات شما موثر باشد .



موفق و پیروز باشید 


 منبع : WIKIHOW
منرجم : عاشق حسینی


نظرات  (۲)

  • نورالدین عبدالله زاده
  • سلام وبتون حرف نداره خیلی عالیه

    سایت تخصصی Download
    پاسخ:
    ممنون دوست عزیز
  • نورالدین عبدالله زاده
  • سلام دوست عزیز فعلا بنری ندارم در صورت آماده شدن سریع اطلاع می دهم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی