اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

دانلود کتاب مقدس ( عهد قدیم و جدید ) + نسخه خطی

هامان | دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۱۳ ب.ظ | ۱۷ نظر



توضیحات : کتابی که پیش روی شماست نسخه الکترونیکی کتاب ترجمه فارسی کتاب مقدس یعنی کتب انجیل و تورات میباشد . این کتاب نوشته شده در سال 1920 و چاپ مطبوع لندن میباشد . همان طور که روی جلد این کتاب پیداست این کتاب مستقیم از کتابهای تورات و انجیل به زبان یونانی و عبرانی و کلدانی ترجمه شده است . عهد عتیق و عهد جدید در اصطلاح به کتب تورات و انجیل به ترتیب اطلاق میباشد . همان طور که میدانید این دو کتاب از ارکان عقاید مسیحیان میباشد حال انکه برای یهودیان اینچنین نیست و فقط کتاب عهد عتیق مورد قبول عقیده انهاست . شاید برای کسانی که در این زمینه علاقه و کنجکاوی درادن و یا در این مورد تحقیق میکنند مهم باشد که این کتاب در سالیان دور چگونه ترجمه شده است . 


قالب بندی : PDF

خحم : 93 مگابایت

موضوع : کتاب های چاپ سنگی ، خطی ، نایاب

تعداد صفحات : 1818 

کیفیت صفحات : عالی 

نمونه کیفیت صفحات 

 : این کتاب برای اولین بار در این وبلاگ منتشر میشود 



برای مطالعه بیشتر در مورد این کتاب به ادامه مطلب بروید 



بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ کتاب مقدس :


بر طبق شهادت تاریخ، فرمانروایان یونانی و رومی، سعی کردند که کتاب مقدس را از بین ببرند، اما افرادی با شجاعت کلام خدا را پنهان ساخته، حفظ نمودند و حتی حاضر شدند جان خود را برای حفظ و حراست آن فدا سازند. نسخه های خطی بسیار قدیمی که از عهد عتیق و عهد جدید یافت شده و در موزه  های معتبر دنیا نگهداری می  شوند. مدارک و اسناد کشف شده و نسخه  های خطی بسیار قدیمی کتاب مقدس، ازجمله طومار های مشهور بحر المیت که در سال 1947میلادی کشف شد، ثابت می  کنند که کتاب مقدس با دقت و وسواس خاصی نسخهبرداری شده و در دسترس ما قرار گرفته است. 


کتاب مقدس مسیحیان، مجموعاً شامل شصت و شش کتاب است که در یک جلد جمع آوری شده و کتاب مقدس خوانده می شود. این کتاب، که با الهام از روح خدا و توسط تقریباً چهل نویسنده، در مدتی در حدود یکهزار و پانصد سال، نوشته شد دارای دو قسمت عهد عتیق و عهد جدید است. عهد عتیق، شامل سی و نه کتاب است و این کتب به زبان عبری و قبل از ظهور مسیح نوشته شدند. اصطلاح عهدعتیق، اشاره ای  است به پیمانی که خدا توسط موسی با قوم اسرائیل برقرار نمود. در عهد عتیق، شریعت داده شد تا انسان از طریق احکام الهی، به زشتی گناه و ناتوانی خود برای انجام دادن این احکام پی ببرد. اما از آنجا که شریعت قدرت نداشت انسان گناهکار را از گناهانش پاک کند و نجات بخشد، خدا در عیسی مسیح و به وسیله خون او که بر صلیب ریخته شد، عهد جدیدی با جهانیان برقرار نمود تا انسان گناهکار از طریق ایمان به عیسی مسیح خداوند که بر صلیب مرد، پس از مرگ روحاً و جسماً از مردگان قیام نمود و زنده است، هدیه نجات از گناه و حیات جاوید را به طور رایگان دریافت نماید. عهد جدید، شامل بیست و هفت کتاب است و این کتب به زبان یونانی و بعد از ظهور مسیح، نوشته شدند. چهار کتاب اول عهد جدید، انجیل نامیده می شوند که معنایش مژده یا خبرخوش است. عهد جدید در مجموع حاوی این مژده است که خدا در عیسی مسیح، خود را به طور کامل آشکار نموده و نجات انسان گناهکار را فراهم کرده است. بطور کلی می  توان گفت که قسمت عهد عتیق از کتاب مقدس، آمدن نجات دهنده (عیسی مسیح) و فراهم شدن نجات برای انسان گناهکار از طریق او را وعده می  دهد. و قسمت عهد جدید از کتاب مقدس، ما را باخبر می  سازد که وعده خدا توسط نجات دهنده بشر (عیسی مسیح) تحقق یافته و او نجات و رستگاری را به وسیله مرگ و قیام خود برای جهانیان فراهم نموده است.


امروزه نسخه  های خطی کتاب مقدس به زبان یونانی وجود دارد که بیش از یکهزار و ششصد سال از عمر آنها می گذرد و ترجمه های فعلی کتاب مقدس از روی همین نسخه های قدیمی انجام می شود. کتاب مقدس یا قسمت هایی از آن، تاکنون به زبان های بسیاری در دنیا ترجمه و منتشر شده است و این کار ادامه خواهد داشت. اما در همه زبان ها، پیغام خدا و مژده نجات برای بشر یکی است. ترجمه های کتاب مقدس عیناً از روی نسخه های قدیمی و معتبرانجام شده است. در مورد نسخههای خطی قدیمی کتاب مقدس که در کتابخانه های بزرگ جهان نگهداری شده و بر صحت و اعتبار کتاب مقدس شهادت میدهند به چند نسخه اشاره می  گردد: 


۱. نسخه اسکندریه، این نسخه در موزه بریتانیا در لندن موجود است و حدوداً به سال 450 میلادی تعلق دارد.

۲. نسخه سینا، این نسخه نیز در موزه بریتانیا موجود است و حدوداً به سال 330 میلادی تعلق دارد.

۳. نسخه واتیکان، این نسخه در کتابخانه واتیکان روم موجود است و حدوداً به سال 330 میلادی تعلق دارد.

 : moscow.icro.ir - خبرگزاری مسیحیان به زبان فارسی


اما علاوه بر نسخه  های خطی قدیمی کتاب مقدس به زبان یونانی، همانطور که ذکر گردید طومار های بحرالمیت که در سال 1947میلادی کشف شد، در تأیید اعتبار کتاب مقدس از اهمیت خاصی برخوردار است.    



 : دانلود نسخه خطی کتاب مقدس

 : این کتاب برای اولین بار در این وبلاگ منتشر میشود . 

 : اموزش و دانلود - teck-dl.blog.ir

 : PDF

 : 90 مگابایت



نظرات  (۱۷)

هروقت لینک دانلود گذاشتید مطلب و تیترشم بزارید. برای بالا بردن آمار وبلاگتون مردمو گول نزنید
خیلی ممنونم بابت لینک دانلودکتاب مقدس.
خیلی ممنون

ممنون

خیلی خوبه اگه عمر این فایل تموم نشه.

اگر ممکن است کتاب انیس الاعلام را بخوانید مرحوم فخرالاسلام در صفحه 178 چاپ سنگی جلد دوم می گوید استاد حقیر کتبی را که قبل از ظهور اسلام با قلم بر روی پوست نگاشته شده بودنشانم دادند که صریحا در انها نوشته شده بود پریکلیتوس وان نبی است که  در اخرالزمان مبعوث خواهد شد وان مصدق عیسی است وشوروحال مرحوم فخرالاسلام ما را به این غزل مولانا در مثنوی شمس می اندازد که می فرماید چون زبلاد کافری عشق مرا اسیر برد همچون روان عاشقان صاف ولطیف وساده ام من به شهی رسید ه ام زلف خوشش کشیده ام خانه شه گرفته ام گر چه چنین پیاده ام   با ارزوی هدایت شما به سوی حقیقت
اینکه لینک دانلودی برای نسخه فارسی نیست واقعا خودش یه نوع دزدیه.. چرا برای تبلیغات وقت مردم رو میگیری؟ متاسفم براتون.
پاسخ:
لینک داناود مشکلی نداره دوست عزیز
  • عیسی پسر خدا
  • درود بر شما
    پاسخ:
    درود 
    دوست عزیز
    تشکراز وبلاگ خوبتون
    عالیی بود😍👌👍
    عالیی بود😍👌👍
    این کتب مقدس همش تحرف شده و دروغه اصل کتاب انجیل به زبان آرامیه و تورات اصل وست یهودیاست
    سلام تمامی کتابهای آسمونی برای هدایت بشر آمده و طبق دستور شرع مقدس  برای همه خدا شناسان قابل احترام و تکریم است موفق باشید ..
    https://ssppsspp.wixsite.com/website/

    در این لینک همچنین میتوانید نسخه کامل کتاب مقدس را دانلود کنید
  • نسخه اصلی و واقعی تورات و انجیل و کتاب مقدس

  • نسخه مژده برای عصر جدید رو از لینک بالا دانلود کنید
  • احمدعلی شیخ
  • سلام.مترجم این کتاب کیه فاضل خانه؟

    به منظور تحقیقی که پیرامون یکی از قسمت های انجیل داشتیم، این ترجمه را هم دریافت کردیم که مع الاسف ترجمه بسیار مشوش با تحریف و اشتباه بسیار همراه بود! هرچند که اصل کتاب شریف انجیل اکنون در دسترس نیست و تمامی کتب عهد قدیم و عهد جدید کنونی به ادعای خود علما و احبار نصرانی و یهودی دچار تغییر و تحریف بسیار شده است و شاهد بر این مدعا هم تعدد اناجیل و تناقضات بسیار زیاد آنها با یکدیگر است که بر اهل تحقیق پوشیده نیست.
    تعداد انجیل هایی که شمرده اند از 110 عدد هم بیشتر است و عجیب تر اینکه تمامی اینها بعد از حضرت عیسی علی نبینا و آله و علیه السلام نگاشته شده اند!
    و تصدیق صحّت و سقم مطالب هم بر عهده افراد انسانی بوده نظیر اصحاب سقیفه بنی ساعده که امر عینی ولایت مطلقه منصوص و انتصاب الهی را به انتخاب و مشورت و رای فردی و سلیقه ای گذاشتند و پایه انحرافات در جامعه شکل گرفت.
    تنها انجیلی که کمتر دچار تغییر و تحریف شد انجیل برنابا است که چون در قسمت هایی به عقاید مسلمانان نزدیک بود به سرعت در جامعه مسیحیت مطرود و مردود اعلام شد و ازقضا یک نسخه خطی بسیار قدیمی از انجیل برنابا
    در عصر حاضر در ترکیه کشف شد و به پاپ بندیکت شانزدهم هم نشان داده شد و جالب تر اینکه بعد از 600 سال پاپ رسما از منصب خود استعفا داد! کاش دولت ترکیه که ادعای مسلمانی هم دارد یکبار این نسخه خطی را حداقل برای مورخین و محققین رونمایی میکرد!!

    «قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِن کُنتُمْ فِی شَکٍّ مِّن دِینِی فَلَا أَعْبُدُ الَّذِینَ تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ وَلَٰکِنْ أَعْبُدُ اللَّهَ الَّذِی یَتَوَفَّاکُمْ ۖ وَأُمِرْتُ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ ‎﴿١٠٤﴾‏ وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفًا وَلَا تَکُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِکِینَ ‎﴿١٠٥﴾‏ وَلَا تَدْعُ مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا یَنفَعُکَ وَلَا یَضُرُّکَ ۖ فَإِن فَعَلْتَ فَإِنَّکَ إِذًا مِّنَ الظَّالِمِینَ ‎﴿١٠٦﴾‏ وَإِن یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا کَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ ۚ یُصِیبُ بِهِ مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ‎﴿١٠٧﴾‏ قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَکُمُ الْحَقُّ مِن رَّبِّکُمْ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا یَهْتَدِی لِنَفْسِهِ ۖ وَمَن ضَلَّ فَإِنَّمَا یَضِلُّ عَلَیْهَا ۖ وَمَا أَنَا عَلَیْکُم بِوَکِیلٍ ‎﴿١٠٨﴾‏»

    بگو: «ای مردم! اگر در عقیده من شک دارید، من آنهایی را که جز خدا می‌پرستید، نمی‌پرستم! تنها خداوندی را پرستش می‌کنم که شما را می‌میراند! و من مأمورم که از مؤمنان باشم (۱۰۴) و (به من دستور داده شده که:) روی خود را به آیینی متوجه ساز که از هر گونه شرک، خالی است؛ و از مشرکان مباش! (۱۰۵) و جز خدا، چیزی را که نه سودی به تو می‌رساند و نه زیانی، مخوان! که اگر چنین کنی، از ستمکاران خواهی بود (۱۰۶) و اگر خدا زیانى به تو برساند، هیچ کس جز او برطرف کننده‌ى آن نیست، و اگر اراده خیری برای تو کند، هیچ کس مانع فضل او نخواهد شد! آنرا به هر کس از بندگانش بخواهد می‌رساند؛ و او آمرزنده‌ى مهربان است (۱۰۷) بگو: اى مردم! پیام حق از جانب پروردگارتان براى شما آمده است. پس هر که هدایت پذیرد تنها به سود خویش هدایت مى‌شود و هر که گمراه شود فقط به زیان خود گمراه مى‌گردد، و من مأمور (به اجبار) شما نیستم!» (۱۰۸)

    آیات شریفه 104-108 سوره مبارکه یونس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی