اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

چگونه بین کار و تحصیل تعادل برقرار کنیم ؟

هامان | يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۵ ب.ظ | ۶ نظر




توضیحات : مقاله ای که امروز قصد ترجمه ان را برای شما دارم شاید بتواند راهکاری برای شما و خود من ر این مورد باشد . بدون شک مدیریت برای کسانی که هم به کار و هم به تحصیل مضغول هستند کار دشواری است ولی خوب غیر ممکن ، غیر ممکن است . امیدوارم با مطالعه این مقاله گره ای از مشکلات ما و شما برطرف شود . 


قالب بندی : TXT

موضوع : مقالات

حجم : ناچیز


برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید 



بسم الله الرحمن الرحیم


شما فرصت خوبی را بدست اورده اید ...

شما قادر هستید که همزمان به سر کار و دانشگاه بروید تا منافع شخصی خود را تامین کنید . اما وقتی که شما این کار را همزمان شروع میکنید به نظر نمیرسد که بتوانید زمان بندی خود را تنظیم و جا نمایی کنید . 

در اینجا برخی از دستورالعمل هایی که به شما امکان زمان بندی بین کار و تخصیل را میدهد و برای شما مفید است را نشان میدهیم . امیدوارم که استفاده کافی را برده باشید . 



مراحل :


1- سازمان یافته باشید . خواندن دروس دانشگاهی را با روال عادی ادامه دهید . و ان را طوری سازماندهی کنید که بتوانید در یک مکان به مطالعه دروس بپردازید .

شروع دانشگاه و روزهایی که کلاس دارید را در تقویم تا اخر هر ترم و یا هر وقتی که احساس میکنید لازم است ، علامت گزاری کنید تا برای برنامه های دیگرتان مثلا کار بتوانید برنامه ریزی کنید . 

اگر شما چند دوره اموزش را انتخاب کرده اید (مثلا کلاسهای مختلف مانند زبان و کلاس کنکور و ... ) این برای شما در حالی که به یک موضوع اصرار و اهتمام بیشتری دارید و لی به دیگر کلاس ها و ... توجهی ندارید میتواند اسیب رسان باشد . شما میتوانید این کار را هنگامی که به طور همزمان به همه ی امور میرسید قابل قبول باشد . به این کار در اصطلاح مواری کاری میگویند ...



2 - یک برنامه انعطاف پذیر طرخ ریزی کنید . برخی روزها در تقویمش شما غیر قابل انعطاف هستند ( یعنی اگر نری یا اخراجی یا غیبت میخوری ، نمیشه نری باید بری ) مانند روزهایی که کلاس دارید و با باید به سر کار بروید . 

یکی از این راهکارهب این است که شما میتوانید در سر کلاس و یا کتابخانه دانشگاه و زمان بین دو کلاس و یا در دفتر کار و اداره درس بخوانید . اول از همه سعی کنید که یک چارچوب کاری و تخصیلی را برای خود برنامه ریزی کنید . این برنامه ریزی باید مبتنی بر مهم ترین امور شما در کار و تحصیل باشد . این کار را میتوانید با علامت زدن در تقویم و نشتن در ان انجان دهید . ( مثلا در تقویم روزهاییی که باید به کلاس بروید را بنویسید و یا ساعت کاری هود را نیز یادداشت کنید و ... )

به عنوان یک داشنجو شما باید امادگی این که کارهای ناگهانی که برای شما اتفاق میافتد را با تکالیفی که برای دانشگاه و مطالعه دروس دارید را داشته باشید و با هم انطباق دهید .

زمان لازم را برای مطالعه دروس دانشگاه اختصاص دهید به طوری که اگر شما در داخل هفته مشگلی داشتید بتوانید این برنامه را در طول هفته جا به جا کنید . 



3 - برنامه خود را با کارفرما و ... ، اعضای خانواده و دوستان و همکلاسی ها در میان بگزارید و با انها هماهنگ باشید . مطمین شوید که اطراف شما کسانی هستند که از شما خبر داردند و میدانند الان در حال چه کاری هستید . این به شما میتواند کمک کنید . برای این کار میتوانید در یک تقویم انلاین ثبت نام کنید و لینک ان را برای دوستان و هم کلاسیان ، خانواده و کارفرما و... ارسال کنید . (اگر امکان فرستادن لینک نیست و یا به اینترنت اشنایی ندارید میتوانید پرینت انتخاب واخد خودتون را به رییس اداره و یا ... نشان دهید و وی را از برنامه خود اگاه کنید )

این کار به شما کمک میکند که به این افرادی که نام بردیم بفمانید که بار یک مسولیت اضافی چگونه است و ان ها را با کار و درس خود اشنا کنید تا انها این مسولیت شما را درک کننید و با شما همدردی کننید . مطمین باشید که این کار میتواند به شما کمک کنید . ( من خودم انجام دادم ، البته به کسی لینک نفرستادم )



4 - استرس را مدیریت کنید . استرس جزیی جدایی ناپذیر برای یک دانجوی شاغل میباشد . ترکیب کار و اشتغال خود به خود استرس زاست تا جایی که ممکن است شما برای رفع ان نیاز به مراجعه به روانپزشک و خواندن کتاب و ... نیاز داشته باشید . 


* استراحت برای شما مورد نیاز است . یک وقت استراحت به همان اندازه ای که شما نیاز دارید به خودتان بدهید تا مغز شما پس از استراحت یک رویکرد جدید و رو به جلویی داشته باشد .


*فعال باشید ... بدوید ، شنا کنید و کشش بگیرید . خفظ سلامتی به شما در جهت کاهش استرس کمک میکند وب هشما کمک میکند که بهتر به درس و دانشگاه و سر کار و ... برسید . سعی کنید شبها قبل از خواب ورزش کنید و سپس بعد از یک دوش ابگرم زودتر بخوابید تا خود را برای یک روز سخت اما خوب اماده کنید . خوا خوب و به موقع به شما بسیار میتواند کمک کنید تا هنگام کار کردن و درس خواندن و ... سرحال باشید . در کل ورزش برای کاهش اضطراب توصیه شده است . سعی کنید از هر نوع زندگی که دارید لذت ببرید . 


*خودتان را با رویاها و خواسته های ازار دهنده گرفتاذر نکنید ... این کار به شما هرگز کمک نمیکن و شما از مسیر واقعیت و هدف معین شما دور میکند .


*گاهی اوقات به زمان و تجربه دنیا و دیگران که در اطراف شما هستند نگاهی بیندازید و به انها فکر کنید . این روابط را درک کنید و در زندگی خود به کار گیرید .


*فیلم ببینید ، کتاب بخوانید ، ورزش کنید و مسابقه ورزشی تماشی کنید ... ( امروز شهر اورد تهران است ولی من ترجیح میدهم که از برنامه خودم عقب نمونم و به سر کلاس برسم ) برنامه شما از همه چیز مهم تر است ... 



5 -واقع بین باشید . ممکن است برای هر کاری زمان لازم وجود نداشته باشید . بنابراین اولویت های خودت را تعین کن . خودت را برای اینکه نتونستی تمام کارهایی که برنامه ریزی کرده بودی انجام بدهی ، سرزنش و ملامت نکن . سعی کن برای دفعه بعد دیگر از برنامه خود عقب نمونی . 

خدا را همیشه شکر کن به خاطر اینکه فرصت این را داری هم کار کنی و هم درس بخوانید . این دو چیزهایی است که خیلی از مردم جهان ارزوی داشتن ان را میکنند و لی بدان دسترسی ندارند . 



6 - به یاد داشته باشید که چرا یک کار را انجام میدهید . همیشه این نکته را در خودت در نظر بگبر و به یاد داشته باش که کا کردن و تحصیل یک چالش بزرگ برای هر فردی است و این چالشی است که هر کسی برای ان خودش را اذیت نمیکن و خاضر به انجام ان نیست اما تو این کار برای اینده خودت انجام دادی . این کار متواند انگیزه شما را تا حد زیادی افزایش دهد . 

ایا شما میخواهید که مسیری که به دانشگاه میروید را به صورت رایگان طی کنید . اگر شما میهواهید که در کار و خرفه و تحصیل خودتان رو به جلو حرکت کنید باید تلاش کنید . شاید فکر کنید که مسیر زندگی کوتاه است و ... ولی باید اهداف را در ذهن خودتان نگاه دارید تا به انها برسید . برای اهدافتان تلاش کنید . 


7 - من میتوانم . این گونه به نظر میرسد که زندگی کوتاه و اهداف کوچک و همه رفتنی هستند . اما این را بدان که انهایی که رفتند یکی مانند تو بودند و همین فکر را میکردند . بسیاری بودند که این فکر را نکردند و برای زیبایی زندگی خودشان و دیگران تلاش کردند . به طور مثال میتوان به ادیسون و ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی و ... اشاره کرد . انها در زندگی خود موفق بودند چرا تو نباشی ...


 : برگردان : محمد حسین عاشق حسینی

 : WikiHow - لینک مطلب

 : PDF این مطلب را از طریف لینک زیر دریافت کنید : 

 : teck-dl.blog.ir



نظرات  (۶)

سلام سلام سلام دوباره اومدم ولی تو یه بارم نیومدی اگه ایندفه بهم سرنزنی دیگه بهت سر نمیزنم
پاسخ:
:)
سلام 
مطلب بسیار خوبی بود ...
من هم شاغلم و هم درس میخونم . کمک خوبی بود .
ببخشید من پشت کنکورم میخوام هم درس بخونم هم من چیکار کنم اینی که شما نوشتیدبرای دانشجوهاست شامل من نمییشه لطف میکنید جوابو برام ایمیل کنید 
سلام.من هم درس میخونم..هم سرکار میرم بصورت شیفت..هم درگیر مسایل ازدواج هستم..ذهنم خیلی درگیر شده..خواهشا کمکم کنید چطور از این اشفتگی ذهنی بیرون بیام
سلام ایووولا عالی بود عالی
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی