اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

دانلود کتاب سفر اسان به سیارات دیگر + نقد کتاب

هامان | يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر



توضیحات : کتابی که مشاهده میکنید توسط اچاریای بهاکتی و دانتا سوامی نوشته شده است . این دوفرد را به اسم فیلسوف و منتقد اجتماعی و روحانیون بودا میشناسند . در واقع زمینه فکری این دو فرد را دین بودا تصرف کرده است . اگر به روی جلد کتاب و همچنین اسم کتاب دقت کنید متوجه میشوید که این کتاب بی ربط به ایین های هندو و بودا و ... نیست . در واقع این کتاب در جهت اثبات روش یوگا به صورت علمی نوشته شده است . 


حجم : 1.4 مگابایت

موضوع : سایر ادیان و عرفان های نوظهور

قالب بندی : PDF

امکان دانلود PDF  متن : 

ادامه مطلب ...




 : اموزش و دانلود - teck-dl.blog.ir

 : دانلود کتاب سفر اسان به سیارات دیگر

 : teck-dl.blog.ir

 : PDF


 : این کتاب تنها در جهت اگاهی شما در وبلاگ قرار داده شده است . لذل از شما خواهشمندیم که پس از مطالعه کتاب حتما نقد و بررسی ان را نیز مطالعه فرمایید . 




بسم الله الرحمن الرحیم


این کتاب در واقع به سه بخش تقسیم میشود :


1 : پیشگفتار

2 : جهان های ضد ماده

3 : انواع سیستم های سیاره ای


در ادامه در مورد این بخش ها در این کتاب بحث میکنیم ...


کتابی که مشاهده میکنید را میتوان در زمره کتاب های ماوری الطبیعه دسته بندی کرد . این یعنی کتابی که انسان و به طور کل تمام موجودات و خلقت و ... را از نظر غیر مادی که همان ماوری الطبیعه باشد نگاه کنیم . ماوری الطبیعه یهنی چیزی فراتر از ماده که در بان علمی به ان متا فیزیک گفته میشود . این تفکر دقیقا در مقابل تفکر بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان میباشد که بع متافیزیک و جهان ماورایی اعتقادی ندارند . 

پیشگفتار این کتاب با ناسزای ادبی به این دنیا اغاز میشود که ان را نکبت بار و ذلیل مینامد و در توضیح ان مینویسد که " این زندگی نکبت بار که از تولد،پیری و مرگ تشکیل شده است " اگر همین پیشگفتار را مطالعه کنیم متوجه میشویم که نوسینده قصد دارد مارا با کدام سمتو سو اشنا کند . 

او در این کتاب و در قسمت پیشگفتار از سفر انسان به دگر سیارات صحبت میکند که انسان را برای شنیدن یک بحث علمی و جذاب هیجان زده میکند . در اینجا میخوانیم که سفر به سیارات دیگر برای انسانها بسیار لذت بخش است و این جزوه ارزوها و اهداف بشر است . نویسنده در پیشگفتار این کتاب سفر به سیارات دیگر را برای انسان یک شعف و شادی و ماندن در این جهان را یک ذلت و نککبت و ... مینامد . 

خوب ! حال که ماندن در این جهان نکبت و ذلت و مرگ و پیری و ... است چگونه باید به سیارات دیگر سفر کنیم . شاید شما بگویید که سفینه و یا شاید بعضی دیگر از خرید بلیط مریخ و ماه و دیگر سیاره ها صحبت کنید . شاید بعضی هم که احتمالا مخاطب ما نیستند بگویند که راه دیگری هم برای فضا رفتن هست و ان ------ است . 

اما نویسنده یک نظر دیگر دارد که قصد دارد ما را با ان به سیارات دیگر ببرد . و خوب همان طور که از اسم کتاب پیداست بسیار اسان است . و خوب جوابی که میشنویم نباید ما را خیلی شگفت زده کند چون همان طور که در اول توضیح دادم نوسیندگان این کتاب همه از روحانیون بودایی میباشند . نویسنده قصد دارد ما را با یوگا به سیارات دیگر ببرد . 

خوب الان دیگر شاید بهتر بتوانیم این کتاب و عقاید نویسندکان این کتاب را مورد بحث و نقد قرار دهیم . یوگا به زعم بعضی در داخل کشور شاید یک فرصت و برای بعضی نیز یک تهدید به حساب میاید . شاید با خواندن این نقد و بحث بتوانیم در جهت شناخت و درک این موضوع کمک کنیم . زیرا این امر یعنی یوگا در کشور ایران در حال پیشرفت و توسعه است که در بعضی نقاط نیز توسط مردم و اساتید این حوضه اجرا میشود . 

در قسمت های انتهایی این پیشگفتار نویسنده افراد عام ، فیلسوفان و مذهبیون را مخاطب قرار میدهد و میگوید که اگر روش بهاکتی یوگا را به خوبی انجام دهید میتوانید به دیگر سیارات سفر کنید ! 

نقد و بحثی که میتوان به این قسمت داشت این است که منظور نویسنده و هدف یوگا از سفر اسان به سیارات دیگر چیست ؟ ایا این همان توهم و خیال نیست که در این کتاب امده است ؟ اگر واقعا این یک توهم و خیال باشد ، انسان را از واقعیت دور نمیکند و باعث انحراف وی نمیشود . 

شاید هم منظور نویسنده از سیارات دیگر رسانیدن انسان به کمال و لذت و شادی و تمام حرفاهای خوب دوست داشتنی است . به نظر میرسد که این گونه است و نویسنده خود بر این باور رسیده است که یوگا واقعا راهی برای از بن بست خارج کردن و رسیدن به کمال و دوری انسان از نکبت و ذلت در این دنیا است . 

به نظر میرسد که ما برای اینکه از هدف یوگا باخبر شویم هنوز زور است و ما نتوانسته ایم که نتیجه لازم را بگیریم . چون هنوز بر سر دوراهی اینکه ایا یوگا انسان را به سمت توهم و خیال میبرد و یا اینکه یک راهی برای رساندن انسان به کمال و ... میباشد ، گیر کرده ایم ؟!

باید این نکته را هم اضافه کنم که اگر یوگا راهی باشد که انسان را به کمال و خوشبختی و ... برساند ، ایا این واقعا بهترین راه و کوتاه ترینو سانترین راه است ؟ اگر این گونه باشد حتما فردا در کلاسهای یوگا ثبت نام میکنم ! برای یافتن این سوال مجبوریم که با کتاب و نقد بران بیشتر اشنا شویم و ان را بخوانیم ...


2 : جهان های ضد ماده


در همان اول بحث جهان های ضد ماده نویسنده ارزو میکند که دانشمندان ماده گرا و انهایی که هیچ اعتقاده به جهان متافیزیک ندارند بتوانند در نهایت علم ماده گرایی به انچه که به متافیزیک و جهان ماوری الطبیعه میگویند ، پی ببرند . در ادامه این امر نویسنده به یک کشف بزرگ که در سال 1959 اتفاق افتاده و ان را مقدمه بحث خود میکند : 

"دو دانشمند ایتالیایی و امریکایی توانسته اند ضد ماده ای را کشف کنند که دوران ان برخلاف اتمهایی است که در حال حاضر در طبیعت وجود دارد و هر گاه این دو با هم تصادم کنند (برخورد به هم ) ، نابود میشوند "

بعد از این نقل قول و کشف نتایجی که از ان گرفته شده است را شرح میدهد که بدین رح است : 

1 : اتم یا ضد ماده هایی ایجاد شده است که با اتمهای مادی در تضاد است .

2 : نیای دیگری ورای این دنیا وجود دارد و ما از ان بیخبریم . 

3 : دنیای ماده و ضد ماده ممکن است با هم تصادم کنند و هم را نابود کنند . 


در ادامه نویسنده فرضیات 1 و 2 را میپزیرد و ان را در راستای همین اعتقاد میداند و لی نکته 3 را فقط در حد همان فرضیه در نظر میگیرد و از ان به عنوان یک تعریف و فرض متافیزیک نام میبرد . 

در اینجا باید خدمت کاربران عزیز عرض کنم که کشف ضد ماده یک واقعیت در علم فیزیک و نجوم میباشد . برای اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید : لینک 1 + لینک 2 


در ادامه کتاب میخوانیک که نویسنده کتاب شناخته ترین متون مذهبی در جهان را ایین وداها مینامد و در مورد ان شرح و بسط بسیاری میدهد که سر درد میاورد ولی من برای شما در ادامه خلاصه شده ان را میاورم . 

کتاب در صفحه 9 به نکات قابل توجهی اشاره میکند و مینویسد : چگونه میتوان ضد ماده را توضیف کرد . ما در مورد اتم های مادی اطلاعاتی داریم ولی در مورد این ضد ماده ها اطلاعات قابل درکی نداریم . بعد اضافه میکند که بهاگاواد - گیتا از ان اطلاعات زیادی دارد و اینگونه توضیف میکند " این ذره ضد مادی درون بدن مادی قرار میگیرد . به خاطر وجود این ماده بدن مادی از کودکی به نوجوانی و پیری حرکت میکند . سپس ذره ضد مادی بدن فرسوده شده را رها کرده و بدن دیگری را اختیار میکند "

از همین سخن اینگونه نتیجه میگیرد که ذره ضد ماده برتری محسوسی با ماده دارد و هر گاه ضد ماده بدن مادی را ترک کند ، این بدن مادی است که از بین میرود . 

نمیخواهم با هیچ پیشزمینه فکری این کتاب را بررسی کنیم و لی نکته ای که با فونت قرمز نوشته ام در این کتاب مارا یاد تناسخ که همیشه در عرفان های نوظهور کنونی و بیشتر در ادیان اسیای شرقی به خصوص هند است ، میاندازد .

به هر حال تناسخ جزوه قوانینی در این ادیان است که هیچ ارتباطی در اسلام ندارد . پس باید خدمت دوستانی که یوگا را هم جهت با عرفان اسلام میدانند برسانم که این کتاب دقدیقا این نظر را رد کرده است . 

در واقع نویسنده سعی دارد با توجه به کشف ذرات ضد ماده عقیده خود را چه به غلت یا درست به خواننده القا کند و با اوردن دلایل مختلف ان را در معرض نمایش بگزارد . اگر با معانی ماده یا مادی و ضد ماده اشنا شده باشید دیگر خواندن کتاب برای شما بسیار اسان تر میشود .


در ادامه جهان ضد ماده را شرح میدهد و ان جهان را پایدار و جاودان میداند دقیقا برعکس جهان مادی که ما در ان زتدگی میکنیم . همچنین میخوانیم که نویسنده دانشمندان را ترقیب میکند از گفته های بهاگاواد بهره برده و از ان اطلاعات ارزشمند استفاده کنند . بدین منظور در کتاب میاورد : 

" ذره ضد ماده ضریف تر از ضریف ترین ذرات مادی است . این نیروی حیاتی انچنان قدرتمند است که در تمام بدن منتشر میشود . ذرات ضد ماده توانایی شگرفی در مقایسه با ذرات مادی دارند . در نتیجه انهارا تمیتوان تخریب کرد . "

همچنین در ادامه بهاگاواد گیتا در مرورد این ذره بیشتر توضیح میدهد ؛ که در زیر میخوانیم : 

"ضریف ترین ذره ضد ماده درون بدن مادی زمخت محصور شده است . اگرچه بدن های زمخت در معرض نابودی قرار دارند ولی ضد ماده نابود پذیر نیست . "


بحثی که اکنون ذهن من و شاید شما را مشغول کرده است این است که تاکنون از ذرات غیر مادی در سیارات دیگر و اتم با خواص برعکس و ... نام برده میشد . اما اکنون سعی دارد که این ذرات را درون بدن مادی که همان جسن انسان هست جای دهد . کسانی که این ایین یعنی یوگا را شبیه و یکسان با عرفان های اسلامی میپنداشتند ، اشتباه بزرگی نمیکردند . اگر چه انان در مواردی که دربالا هم ذکر کردم اشتباه داشتند ولی انها سعی داشتند که برای اثبات حرف خود از بعضی مسایل چشم پوشی کنند . اگر به ضورت منصفانه به این روش و ایین نگاه کنید متوجه برخی تشابهات در عرفان اسلامی و یوگا میشوید . این شباهت هارا میتوانیید در همین کتاب و در قسمت هایی که از بهاگاواد گیتا نقل شده است مشاهده کنید .


ایا شما هم به انچه من میاندیشم فکر میکنید ؟



اگر کتاب را با دقت مطالعه کنید متوجه میشوید که نویسنده از هوش بالایی برخوردار بوده و سعی داشته خواننده را جذب کتاب خود کند . اگر چه کتاب از کلماتی استفاده کرده است که شاید برای ما خیلی جالب نباشد ولی هر چه قدر که کتاب را بیشتر مطالعه کرده باشید متوجه هدف نویسنده میشوید . در جایی از کتاب در ادامه بررسی کتاب و این ایین متوجه میشویم که نویسنده سعی دارد ارام ارام ماده و ضد ماده را به بدن و روح ، کیهان یا جهان هستی با جهان ماورایی تشبیه کند و تعریف دلخواه خودش را از ان بنویسد . البته تمام این تعریف چیزی نیست که نویسنده از خود دراورده باشد . این را باید بدانیم که نویسنده این اثر دو فرد روحانی هندو میباشند که از اطلاعات دینی بسیاری برخوردار هستند . پس بدون شک این افکار میتواند ما را با شناخت بیشتری نسبت به این ایین اگاه کند . 

برای این امر قسمتی از کتاب که گفته من را ثابت میکند را برای شما میاورم : 

" جیوا یا همان روح زنده را نمیتوان با هیچ یم از عناصر مادی پدید اورد . این هشت عنصر به قرار زیرند : اب ، اتش ، هوا ، زمین ، منیت ، اتر ، ذهن و هوش . همچنین میافزاید که انرژی برتر یا همان روح زنده توسز خدای متعال یا کریشنا اداره و کنترل میشود "

درادامه نویسنده راز بهاگاواد گیتا را از نظر خود و ایین خودش بیان میکند . راز پرستش خداوند متعال همان کریشنا میباشد . شاید بد نباشد که در مورد بهاگاواد گیتا اطلاعاتی را بدست اورید . بهاگاواد به معنای خداوند و گیتا نیز به معنای سرود میباشد که در قالب کتاب جمع اوری شده است . در این کتاب کریشنا خدای متعال ( یکی از خدایان هند ) قبل از نبرد تاریخی یک سرباز به نام ارجونا با ارتش کوروشیترا نقل میکند . در این کتاب که ارجونا از بزرگترین تیر انذلزان زمان خود بود هنگامی که از نزدیکان خود را در ارتش مقابل میبیند دچار افسردگی میشود . در اینجا است که کریشنا با وی همراه میشود و با ارجونا در مورد افرینش ، سرنوشت انسان ، سرنوشت ایزدی ، راه های رسیدن به اسمان و گونه های مختلف یوگا بحث میکند . در بهاگاواد گیتا از کریشنا یا همان خداوندگار متعال و یکی از خدایان هند به عنوان اموزگار بزرگ یوگا نام برده میشود . 

داشتیم توضیح میدادیم و سعی داشتیم که ارتباط کریشنا و بهاگاواد گیتا و ماده ضد ماده و یوگا را شرح دهیم . در کتاب بهاگاواد گیتا از کریشنا به عنوان اموزگار بزرگ یوگا یاد میشود . برای اینکه متوجه منظور من شوید قسمتی از کتاب که مورد نظر من هست و همچنین جاب بحث دارد را برای شما در اینجا می اورم : 

" ماده گرای کامل شاید بتواند خود را با فضا پیما به سیارات مادی طبقات بالای اسمان مادی برسد . او حتی نمیتواند از طبقات بالی اسمان مادی خیلی دور شود چه رسد به سیارات واقه در جهان غیر مادی که بسیار دورتر از کیهان مادی هستند . استادان یوگی که با تمرین نیروهای ذرات غیر مادی خود را به کنترل در اورده اند میتوانند بدن مادیشان را در لحظه ای معین رها کنند و سپس میتوانند از سریق معبر خاصی که بین جهان مادی و غیر مادی وجود دارد ، وارد جهان غیر مادی شوند . اگر انها موفق به انجام چنین کاری شوند در واقع مطابق با روش های تجویز شده در بهاگاواد گیتا  عمل کرده اند .

خوب ! کریشنا بزرگترین اموزگار یوگا است . و برای اینکه بتوانید به جهان ضد مادی سفر کنید باید تمرینات کتاب بهاگاواد گیتا را انجام دهید . رقته رقته متوجه ماهیت و منظور کتاب میشویم . تا اینجا نویسنده سعی کرد مقدمه چینی کند تا این را به مخاطب خود القا کند که فقط یوگی ها هستند که میتوانند به جهان غیر ماده سفر کنند . اگر به اوایل بحث و کتاب مراجعه کنید متوجه میشوید که نویسنده با چه اشتیاق و اعتماد به نفسی در مورد جهان غیر مادی صحبت میکرد . وی از این جهان به عنوان یک جهان فنا ناپذیر و جاودان نام میبرد و بسیاری دیگز از القاب خوب و دوست داشتنی ... ! 

حال که مخاطب با این جهان زیبا و دوست داشتنی یعنی جهان غیر مادی اشنا شده است ، نویسنده باید سعی کند که راهی برای رسیدن به این جهان را به مخاطب ارایه دهد ...

این راه یوگا است ...

در تحلیل یوگا این گونه مینویسد که یک سیستم و هنر مادی است که کنترل این هوا از انتقال ان از شکم به ناف ، از سینه به ترقه و ازانجا به چشم و در اخر به مخچه ختم میشود . پس از مخچه میتوان به سیاران و کیهان غیر مادی سفر کرد . این خود نشان میدهد که باید از طریق مخ یا همان هوش و ذهن به دگر سیارات غیر مادی سفر کرد . 

در ابتدای بحث نکته ای را مورد بررسی قرار دادیم و ان اینکه ایا یوگا واقعا یک تکنیک برای رسید به کمال است یا اینکه سعی دارد انسان را در خیال و خواب فروبرد تا ادمی را از واقعیت ور کند . اگر سفر به سیارات غیر مادی که از ذرات غیر مادی تشکیل شده اند از طریق ذهن صورت گرفته باشد ، میتواند این احتمال که یوگا یک توهم و خیال است را زیاد کند . شاید بهتر باشد در این مورد بیشتر فکر کنیم و بیشتر تحقیق کنیم . 

در ادامه کتاب نویسنده سعی دارد که ذهن ، شعور و روح را با هم مقایسه کند . در اینجا میخوانیم که که نویسنده با استفاده از عقاید خود شعور را لطیف تر از ذهن و روح را لطیف تر از شعور میخواند . همچنین بحث میکند که روح را باید به عنوان یک ضد ماده شناخت ولی ذهن و شعور هر دو مادی و زمینی و جسمی هستند . 

از این نتیجه گیری میتوان نتیجه گیری کرد که از نظر نویسنده هر چیزی که برای انسان مادی غیر قابل درک باشد ضریف تر و لطیف تر میشود و روح که شاید اصلا برای انسان قابل درک نباشد به عنوان یک ضد ماده شناخته میشود . در اینکه ترتیب این 3 یعنی ذهن و شعورر و روح به درستی ترسیم شده است ولی در اینکه ایا باید روح را به عنوان یک ضد ماده با خواصی که در اول بحث گفتیم شناخت ، تردید وجود دارد . 

یوگا وسیله ای است که میتواند انسان را از این بدن زمخت و از این زندگی نکبت بار خلاص کند و مارا به جاودانگی در سیارات ضد مادی برساند . اما برای اینکه بتوان اعمال یوگا را به درستی و با دقت انجام داد باید دستوراتی که در کتاب امده است را انجام داد . نویسنده چند مرحله را برای مخاطب خود ترسیم میکند که باید برای رسیدن به یوگای دلخواه و رسیدن به جاودانگی ان را انجام داد . این وظایف شامل 20 مرحله میباشد که 3 مرحله اول از ضروریات اموزش میباشد :

1- باید فرد مرید یک پیر روحانی را که شایسته و موثق میباشد را برای خود برگزیند .

2-در اینجا نویسنده و به نوعی ایین یوگا پیر روحانی را واسطه رسانیدن مرید به تعالی و جهان ضد مادی میباشد . از این رو مرید باید در جهت راضی کردن پیر روحانی تمام تلاش خود را بکند . 

3- هوض بالای مرید و پرسیدن سوالات 

4- زندگی کردن مرید در محلات روحانی و در محیطی روحانی

5- احنرام به درخت بانیان و گاو و فرد برهمن

و ...

از این 20 مرحله 12 مرحله از ان برای رسید مرید به مقام روحانی کافی است و لی باری اینکه به یک روحانی موثق تبدیل شود باید تمام 20 مرحله را به دقت انجام دهد . برای اگاهی از تمام مراحل باید کتاب را مطالعه کنید .

جالب است بدانید که در ادامه همین امر کتاب 5 مورد را جدا از موارد فوق ذکز میکند که برای امر شهر نشینی تهیه شده است که هر کسی در هر جای دنیا میتواند ان ها را اجرا کند . هر دین و ایینی اعمالی دارد که فرد متدین باید انها را انجام دهد . این نکته ایست که در تمام ادیان حاکم است . ادیان هندو و ایین های اینگونه همگی دین محور و بر اساس استمرار مریدان و معبدان و روحانیون بر ایین خود میباشند . 


3 : انواع سیستم های سیاره ای


در همان ابتدای این قسمت نویسنده پیشرفت علمی جهان را به چالشی شدید میکشد . همگان میدانند که اولین کسی که پای بر کره ماه نهاد یک فرد از شوروی سابق بود . اما در اینجا سفر به کره ماه را یک امر عادی برای پیروان خالص این ایین (کریشنا اگاهی) میداند . البته من خودم به این امر واقفم که سفر به ماه توسط عابدان کریشنا اگاهی با روش یوگا مانند ان چیزی نیست که فرد روسی به ماه سفر کرد . این سفر همان گونه که در ابتدای بحث اعلام کردیم سفری است که با انجام یک سری از وظایف دینی میتوانید به ان برسید . حال ایا این ماه همان ماهی است که ما از ان صحبت میکنیم . به نظر من خیر چون در ادامه نویسنده ویژگی های سیاره ماه را بیان میکند که بسیار جالب است . وی مدت زمان زندگی در ماه را برابر با ده هزار سال میداند و همچنین منویسد که هر روز در ماه برابر با 6 کاه در زمین است . از همین جا متوجه میشویم که تمام صحبت هایی که در کتاب راجع به سفر به سیارات دیگر انجام شده است به نوعی سفر به سیاراتی است که مورد توجه پیروان ان ایین است . اگر در ادامه مطالعه کنید متوجه سیارات مورد نظر پیروان یوگاو ایین کریشنا میشوید . سیاره ای که از ان به عنوان یک سیاره کریشنالوکا نامیده میشود میتواند برای انسان به گفته یوگا ارامش را به همراه داشته باشد . 
اگر به دقت بحث ما را دنبال کرده باشید ، گفته بودیم که کتاب در برخی مواقع بحث تناسخ را پیش میکشد . در صفحه 52 کتاب نیز این چنین است و کلماتی را میخوانیم که با تناسخ در ارتباط است . کتاب سیارات متعددی را که ممکن است مقصد انسان باشد را نام ببرد اما از سیاره وایکونتهالوکا به خوبی نام میبرد و زندگی در ان را برای بشر عبدی میداند . همچنین خداوند در کتاب کریشنا اگهی به نقل از نویسنده ذات خود را برای کسانی که میخواهند به ان دست داشته باشند ، قابل دسترس میداند . همچنین خداوند میتواند به صورت بدن انسان در میان مردم ظاهر شود .

صحبت هایی که در کتاب شده است انعکاس ان چیزی است که در ایین کریشنا اگاهی و ایین ودایی و ... ذکر شده است . هنگامی در حال تحقیق در مورد روش یوگا بودم به مطلب عجیبی برخورد کردم که از شباهت عرفا یوگا با عرفان های اسلامی خبر میداد . خود بنده هم هنگامی که کتاب را مطالعه میکردم باید اعتراف کنم که به این شک افتادم . ولی در ادامه این بحث صحبت هایی را خواندم که با عرفان اسلامی کاملا در تضاد میبشاد . مسایلی مانند تناسخ و ظاهر شدن خداوند در وجهه انسان و ... 
پس با این حساب این شایبه نیز از بین میرود . قضاوت در مورد این روش را به شما میسپارم و ایا چنین چیزی از نظر علمی و یا معنوی ممکن است یا خیر ؟!

نویسنده : حسین عاشق حسینی
 : teck-dl.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی