اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

اموزش و دانلود

وبلاگ اموزش ، تفریحی ، دانلود ، ادبی و ...

فایلهای تکراری را حذف کنید

هامان | دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر



توضیحات : اگر با وضعیتی مواجه شوید که بخواهید فایل‌های تکراری را پیدا کنید متوجه می‌شوید که این کار واقعا ساده نیست. چگونه باید این کار را انجام دهید؟

در این مطلب درباره اپلیکیشن‌هایی که این کار را انجام می‌دهند توضیح خواهیم داد. اپلیکیشن‌هایی مربوط به سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید.


حجم : ناچیز

امکان دریافت پی دی اف : 

موضوع : اموزش افلاین

قالب بندی : TXT


برای مطالعه به ادامه مطلب بروید 



بسم الله الرحمن الرحیم


در این مطلب درباره اپلیکیشن‌هایی که این کار را انجام می‌دهند توضیح خواهیم داد. اپلیکیشن‌هایی مربوط به سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید.


ویندوز


مشکل عمده در ویندوز این است که وقتی دنبال یک اپلیکیشن برای پیدا کردن فایل‌های تکراری می‌گردید به شدت با برنامه‌های بی‌فایده و پوچ روبرو می‌شوید. برخی دیگر نیز هستند که ممکن است کار را انجام دهند اما به شدت تلاش می‌کنند تا انواع تولبار‌ها و دیگر برنامه‌های مضر را روی سیستم شما نصب کنند.


برنامه dupeGuru یکی از بهترین برنامه‌هایی است که در ویندوز به کار شما می‌آید. این برنامه کاملا کد-باز است و هنگام نصب هیچ گونه تولبار یا برنامه‌های اضافی را نصب نمی‌کند.


کار با آن نیز ساده است. آن را اجرا کرده، فولدر‌ها را اضافه کنید و گزینه Scan را بزنید. فایل‌های تکراری را در قالب یک لیست خواهید دید. می‌توانید فایل‌های تکراری را پیدا و حذف کنید.


برنامه‌های «DigitalVolcano»، «VisiPics»، «Duplicate File Finder» هم برنامه‌های دیگری هستند که می‌توانید از آن‌ها برای حذف فایل‌های تکراری استفاده کنید.


مک


اگر نخواهید برای برنامه‌های تحت مک پولی پرداخت کنید، برنامه dupeGuru در مک برنامه مناسبی است. شاید شکل و شمایل این برنامه نسبت به برنامه‌های پولی خوب و ساده نباشد اما کار را انجام می‌دهد. در واقع تقریبا تنها برنامه رایگان و مناسب برای این کار در مک dupeGuru است.


لینوکس


برای سیستم عامل لینوکس یکی از مناسب‌ترین برنامه‌ها FSilent است که شکل و شمایل جذابی دارد. هم چنین برنامه dupeGuru برای لینوکس نیز قابل استفاده است هرچند برای تمام توزیع‌ها در دسترس نیست و نصب آن نیز پیچیده‌تر است.


اندروید


اپلیکیشن‌های اندرویدی علاوه بر حافظه گوشی، کارت‌های حافظه را هم اسکن می‌کنند. اپلیکیشن «Search Duplicate File» تا حد بسیار زیادی مناسب عمل می‌کند. هرچند شکل و شمایل مناسبی ندارد و کار با آن خیلی ساده نیست.


یکی از مواردی که باید در اندروید دقت کنید این است که اپلیکیشن‌هایی را نصب نکنید که دسترسی‌های زیادی می‌خواهند. این اپ‌ها از اطلاعات‌تان سوء استفاده کرده و شما را ردیابی می‌کنند.


 : How-to-geek

 : حسین ترکاشوند


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی